12 didžiausių alkoholio kompanijų sumokėtų baudų pasaulyje.

Vieša paslaptis, kad alkoholio kompanijos naudoja įvairius, dažnu atveju nesąžiningus triukus, kad tik paskatinti savo produkcijos pardavimus ir padidinti pelnus ar įtaką rinkoje. Toliau apžvelgsime TOP 12 naujausių ir didžiausių pastarojo metų baudų pasaulyje, kurias alkoholio kompanijos sumokėjo už šiurkščius pažeidimus.

Alkoholio kompanijių baudos

1. Pernod Ricard (Jameson Irish Whiskey, Ballantines, Absolut Vodka, ~240 prekės ženklų) – 244 mln. dolerių bauda už tai, kad papirkinėjo Indijos ministrą pirmininką Narendrą Modi ir jo mokesčių pareigūnus/valdininkus, kad būtų išspręsti ginčai, susiję su alkoholio importo vertinimu.
Indijos valdžios institucijos patikrino 2009-10 - 2020-21 m. importo sąskaitas ir nustatė, kad bendrovė "Pernod Ricard India" savo deklaracijose nurodė per mažą alkoholio koncentratų vertę, todėl buvo sumokėti mažesni importo muitai.

2. Anheuser-Busch InBev (Corona, Budweiser, Stella Artois, 500+ prekės ženklų) - 225 mln. dolerių bauda už antimonopolinius pažeidimus, įmonė neleido importuoti pigesnio alaus iš Nyderlandų į Belgiją. Komisija teigė, kad AB "InBev" strategija apėmė kai kurių Nyderlandų mažmenininkams ir didmenininkams platinamo "Jupiler" alaus pakuočių keitimą, pavyzdžiui, informacijos prancūzų kalba pašalinimą iš etikečių. Tai apsunkino alaus pardavimą Belgijoje. Bendrovė taip pat apribojo "Jupiler" kiekį Olandijos didmenininkams, siekdama užkirsti kelią importui į Belgiją, ir atsisakė parduoti kai kuriuos savo produktus mažmenininkams, jei šie nesutiks apriboti "Jupiler" alaus importo iš Nyderlandų į Belgiją.

3. Molson Coors (Coors Light, Miller Lite, Leinenkugels, 100+ prekės ženklų) – 9,5 mln. dolerių bauda už tai, kad "Hard Seltzer" prekės ženklas klaidingai reklamavo "supervaisių" naudą sveikatai. Kampanija buvo "klaidinanti ir pavojinga vartotojams", nes "Vizzy" buvo reklamuojamas kaip produktas, kurio sudėtyje yra "antioksidanto vitamino C iš acerola supervaisių“. Ieškinyje teigiama, kad "Molson Coors" siekė pasipelnyti iš padidėjusio vartotojų susidomėjimo sveiku maistu ir gėrimais.

Kai atkreipi dėmesį pastebi, kad daugumą žinomų alkoholinių produktų pilsto tos pačios gamyklos…

4. Bordeaux (Bordeaux vyną gamina daugiau kaip 5660 gamintojų arba châteaux. Yra 65 Bordo vyno pavadinimai) – 7,8 mln. eurų, nes keliuose didžiuosiuose prekybos centruose pigų vyną pardavinėjo kaip brangesnįjį Bordeaux. A château in Bordeaux savininkas, kuris taip pat prekiauja vynu, buvo suimtas už tai, kad, kaip įtariama, vadovavo gaujai, kuri į prekybos centrus išplatino tūkstančius litrų pigaus vyno, maskuojančio vidutinės klasės bordo vyną.

5. Anheuser-Busch InBev (Corona, Budweiser, Stella Artois, 500+ prekės ženklų) – 6 mln. dolerių bauda už kyšininkavimą. Įmonė naudojosi trečiųjų šalių pardavimo skatintojų paslaugomis ir nelegaliai mokėjo Indijos pareigūnams kyšius, kad padidintų pardavimus ir gamybą šioje šalyje.

6. Diageo (Guinness, Captain Morgan, Smirnoff, 200+ prekės ženklų) - 5 mln. dolerių bauda, kad padengtų JAV Vertybinių popierių ir biržos komisijos (SEC) mokesčius.
SEC teigė, kad "Diageo North America" du metus spaudė savo klientus (mažmenininkus) pirkti daugiau produktų, nei jiems reikėjo, kad galėtų pranešti apie didesnį pardavimų ir veiklos pelno augimą akcininkams. Pasak SEC toks elgesys nesukūrė tvaraus augimo ir lėmė "klaidinantį bendrovės finansinių rezultatų ir jos gebėjimo atitikti pagrindinius veiklos rodiklius vaizdą".

7. Craft Beer Guild ( 2000+ prekės ženklų) – 2,6 mln dolerių bauda, nes bendrovė buvo pagauta mokanti Bostono barams, kad šie laikytų/užsipirktų jos alaus.
Masačusetso Alkoholinių gėrimų kontrolės komisija (ABCC), atlikusi tyrimą, nustatė, kad platintojas "Craft Brewers Guild of Everett" daugelį metų taikė vadinamąją "pay-to-play" schemą, pažeisdamas valstijos alkoholio taisykles. Jos prekybos atstovai ir vadybininkai Bostono barams ir restoranų įmonėms reguliariai duodavo tūkstančius dolerių mainais už "Craft Brewers Guild" alaus atsargų papildymą ir konkuruojančių didmenininkų produktų išstūmimą.

8. Heineken USA (Heineken, Amstel, Desperados, 300+ prekės ženklų) - 2,5 mln. dolerių baudą už prekybos praktikos pažeidimus.


Pranešime spaudai TTB (Alkoholio ir tabako mokesčių ir prekybos biuras/The Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau) teigė, kad Heineken mažmenininkams nemokamai išdalino savo patentuotas pilstymo sistemas "BrewLock", o jos buvo suprojektuotos taip, kad piltų alų tik į unikalias Heineken USA naudojamas statines supakuotus produktus. Vėliau tai paskatino mažmenininkus pirkti pasaulinės alaus gamybos įmonės produkciją.

9. Eagle Brands (Budweiser and Bud Light, Stella Artois ir kiti) - 1,5 mln. dolerių bauda federalinei vyriausybei už tai, kad, pažeidė įstatymus, reglamentuojančius įmonių tarpusavio konkurenciją parduodant alkoholinius gėrimus.
Bendrovė mokėjo mažmenininkams už tai, kad šie "vežtų ir reklamuotų jos produktus, išstumdami konkuruojančius produktus". Mokėjimai buvo maskuojami kaip banketai, kredito kortelių mokėjimai už nuolaidas arba pavydziniai mėginiai vartotojams. Taip pat patvirtina, kad "Eagle Brands" teikė projektines  schemas, kurios turėjo būti naudojamos jų pačių gaminiams.

10. Pernod Ricard (Jameson Irish Whiskey, Ballantines, Absolut Vodka, ~240 prekės ženklų) - 697,000 dolerių bauda, už tai, kad siūlė nelegalius rebate‘us („rebate“ prekyboje laikomas veiksmas/terminas, kai gamintojas skatina platintoją parduoti daugiau produkcijos, už pardavimus jam grąžinant pinigus) barams. Pietų Korėjos konkurencijos priežiūros institucija nubaudė "Pernod Ricard" už nuolaidų siūlymą barams ir klubams už parduodamą viskį .

11. E & J Gallo (Apothic, Barefoot Cellars, E&J Brandy, 100+ prekės ženklų) - 378,000 dolerių bauda už nuotekų išleidimą į upę. Ši Kalifornijos vyno gamybos įmonė  į Mercedo upę išleido daugiau kaip 90 000 galonų (340 687 litrų) nuotekų.

12. Bacardi Bottling Corporation (Bacardi, Castillo, Cazadores, 200+ prekės ženklų) – 192,000 dolerių bauda už tai, kad nesilaikė 12 saugumo reikalavimų punktų, ko pasekoje 21 metų darbuotojas buvo mirtinai sutraiškytas padėklų krautuvo.

Deivis Gvozdzinskas

Psichologas, priklausomybių konsultantas Vilniuje. Hipniterapiautas savamokslis, metodo Hipnozė nuo alkoholio kūrėjas. Hipnoterapija dar nebuvo tokia maloni. Alkoholizmo gydymas yra tai, ką veikiu. Susisiekime.

https://hipnozenuoalkoholio.lt/
Previous
Previous

Alkoholis naikina ne tik kūną ir protą, bet ir sielą

Next
Next

Keletas įdomesnių anti-alkoholinių plakatų